Nedobrá zkušenost se službou sReality.cz

Jsem rád, že na trhu existuje firma Seznam.cz a.s. Je skvělou lokální konkurencí služeb firmy Alphabet Inc. (Google). Díky Seznamu jsou Google služby mnohem více lokalizované, než v některých mnohem větších zemích.

Logo sreality

Seznamu se podařilo díky své síle prosadit i další služby, jako je sPrace, sBazar a pro mě především sReality. Z hlediska kupujícího jsou sReality přehledné a dobře navržené jak na počítači, tak pro prohlížení na mobilu. Bohužel pro inzerující, kterými nejsou jen realitní kanceláře, ale i developeři a individuální prodejci je to mnohem horší. Na sReality nepochopili základní důvěrné pravidlo tohoto byznysu: klientem je prodávající, bez kterého není práce. 

V první řadě inzerce není levná. První inzerát stojí 60,- Kč za jeden den zobrazení a každý další 10,- Kč za stejných podmínek. Lze dokoupit různé další zvýraznění, jako „Tip regionu“ a pod. Každý může zvážit, zda mu za to stojí. Vzhledem k dominanci na trhu je otázkou, zda i v ceně nedochází ze zneužívání postavení firmy.

Podle posledních obchodních podmínek, které když inzerent nepodepíše, tak se jeho inzerce přestane zobrazovat, se všichni inzerenti stali realitními kancelářemi s makléři. Na moji námitku, že realitní zprostředkování má svůj zákon a tyto podmínky zákonu odporují, mi bylo písemně vysvětleno: Registrovaný inzerent serveru Sreality.cz musí vždy mít v adminu Srealit login makléře,…,… Smluvní podmínky serveru Sreality.cz se primárně opírají o realitní zákon, protože většina našich inzerentů jsou realitní kanceláře,… 

Obzvláště pikantní bylo tvrzení „…v rámci nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) o podpoře spravedlnosti a transparentnosti…„. Odvolávání se ve svých nesmyslných nařízeních na Evropskou unii bylo doposud doménou orgánů státní správy. Nyní to přebírá i Seznam, který se bohužel stal korporací se všemi jejími neduhy. 

Jistě si můžeme odpovědět, že stačí služby sReality nepoužívat. To ale platí pouze v případě, kdy je na trhu jedna nebo ještě lépe více konkurenčních služeb se srovnatelnou návštěvností. Představme si třeba situaci, kdy na silnicích jezdí pouze Trabanty a stížnosti na jejich kvalitu jsou zodpovězeny tím, že je nemusíte používat. 

Dominantní postavení na trhu lze snadno doložit měřením Netmonitoru, kde v období za srpen 2020 pro realitní trh v Česku měly sReality podíl více jak 40 procent. Pro zajímavost největší konkurence: reality.idnes.cz 19 procent, Bezreality 13 procent, Eurobydlení 6 procent a České reality 6 procent. 

Vydádření sReality.cz:

Dobrý den, Tomáši,

se zájmem jsem si přečetla Váš podnět a vážím si času, který jste věnoval jeho sepsání. Rozhodně nemám v plánu Vám doporučovat, abyste server Sreality.cz nadále nepoužíval. Ačkoli se můžeme pyšnit tím, že jsme pravděpodobně jedničkou na celém realitním trhu, je pro nás důležitý každý inzerent i uživatel, který naše služby využívá. Věřte, že není naším cílem našeho postavení jakkoli zneužívat, i když se možná může zdát, že naše inzerenty zahlcujeme přílišnou administrativou. Vše, co děláme, má podpořit důvěryhodnost našeho serveru mezi a spokojenost uživatelů i klientů, kterým chceme být silným partnerem.

Chápu, že Vás možná některé naše kroky překvapují, nebo že s nimi nesouhlasíte. To se samozřejmě může mezi obchodními partnery stát. Věřím ale, že to nebude důvod, abyste nás opouštěl a odcházel ke konkurenci. Váš podnět jsem zároveň předala na manažera služby Sreality.cz.

Srdečně zdraví Aneta, Aneta Kapuciánová, Manažer PR a interní komunikace

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*