Porovnání T-mobile a Telefónica pro malou firmu

S firmou jsem přešel od T-Mobile k Telefónica. Přechod nebyl úplně triviální, ale nebyl to velký problém. Důvod přechodu byl, protože jsme od Telefónica dostali dobrou nabídku. Telefonování máme nyní asi 3x levnější, než u T-mobile.

Tento článek ale chci věnovat několika rozdílům mezi těmito dvěma operátory, které jsem díky tomuto přechodu zaznamenal. K přechodu došlo před několika měsíci a tedy již mám nějaké zkušenosti o které bych ses Vámi rád podělil. Samozřejmě jde pouze o moje subjektivní dojmy, které nejsou ověřeny žádnými měřeními.

  1. Telefónica má trochu lepší signál. V místech, kde jsem měl se signálem T-mobile problémy je nyní nemám. Zatím jsem nenarazil na íasto, kde bych měl se signálem Telefónica problémy. Podobné je to s mobilním internetem. Odhaduji, že pokrytí a rychlost je u Telefónica tak o 10-20 procent lepší proti T-mobile. Telefónica  je se signálem lepší.
  2. Ochota i kvalifikace telefonních operátorů je u obou přibližně stejná. Telefónica ale aktuálně nemá pro firemní zákazníky žádnou obdobu T-zones. T-zones jsem sice moc nepoužíval, protože tak pomalou a špatně navrženou webovou aplikaci jsem ještě neviděl. Vždy bylo mnohem rychlejší zavolat operátorovi a požadavek vyřešit s ním. Přesto jsem T-zones používal pro odesílání SMS. T-mobile je v podpoře lepší, protože Telefónica nemá žádný ekvivalent T-zones.
  3. Již nám přišlo čtvrté měsíční vyúčtování od Telefónica a stále jsou v něm chyby. Jednání s obchodníkem bylo výborné a smlouva celkem jasná. Bohužel v každém měsíčním vyúčtování doposud byly chyby. Sice to zlepšuje, ale chyby jsou tam neustále. Nic tak špatného jsem nikdy u T-mobile nezažil. Sice jsem i tam občas něco reklamovali, ale vždy to bylo do měsíce vyřízeno. T-mobile jednoznačně vítězí. Jejich back-office je na mnohem vyšší úrovni. 

Závěr: Telefonica má pro nás lepší ceny, ale podpora u T-mobile je pro firemní zákazníky o něco lepší.